ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗ ΣΑΡΑΚΗΝΟΥ – ΤΑΣΟΥ ΠΑΠΑΔΟΓΚΩΝΑ – ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΓΚΛΑΒΑ

Posted: 23 Ιουνίου 2010 in ΕΚΘΕΣΕΙΣ, ΤΕΧΝΗ
Ετικέτες:, , , , , , , ,

Έκθεση ζωγραφικής τριών ζωγράφων του Γρήγορη Σαρακηνού, του Τάσου Παπαδόγκωνα και της Αναστασίας Γκλαβά, εγκαινιάζεται την Τετάρτη 23 Ιουνίου ώρα 20.00 στην αίθουσα <Κόντογλου> του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.

Από το 1986 που έκανε την πρώτη ατομική έκθεση έργων στη γκαλερί <Υδροχόος> ο Κερκυραίος Γρηγόρης Σαρακηνός μέχρι σήμερα έχει κάνει πολλές εκθέσεις, ενώ έργα του υπάρχουν σε πολλές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.  Ονειρικά τοπία με έντονα μεταφυσικά στοιχεία παρουσιάζει ο ζωγράφος στα έργα του.  Σμαραγδένιες θάλασσες που κονταροχτυπιούνται με σκοτεινά δάση, υπερφυσικέςανδρικές και γυναικείες φιγούρες, καράβια που ξεκινούν από το πουθενά και κατευθύνονται στο άπειρο, δέντρα με τους καρπούς του διλήμματος αλλά και του κακού, είναι μερικά από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στους πίνακες του.  Πίνακες με έντονα χρώματα και σχεδόν αρχιτεκτονική δομή.

Ο Τάσος Παπαδόγκωνας γεννήθηκε στο Πέραμα. Εδώ και δέκα πέντε χρόνια εργάζεται ως σχεδιαστής  σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Τον τελευταίο χρόνο παραδίδει σεμινάρια αρχιτεκτονικού σχεδίου στο Πανεπιστήμιο Κος της Κωνσταντινούπολης. Το έργο του διακρίνεται από την αναζήτηση των δυναμικών της <γραμμής> των δυνατοτήτων και των χαρακτηριστικών της. Χρησιμοποιεί τις <διαδρομές> της πάνω στον καμβά για να αποδώσει ψυχοτροπικά, κυρίως πορτραίτα με λιτότητα και ένταση. Το χρώμα και η φωτοσκίαση στη διαδικασία αυτή παίζουν δευτερεύοντα βοηθητικό ρόλο. Το αποτέλεσμα είναι μια σχεδόν <γλυπτική> ανάμειξη προσώπων, χώρων και συναισθημάτων.

Νέα στο χώρο των εικαστικών η Αθηναία  ζωγράφος Αναστασία Γκλαβά. Στην ζωγραφική την μύησε η καθηγήτρια της σχολής Καλών Τεχνών της Μαδρίτης ζωγράφος Μanneal Armada. Μέσα από τα έργα της η ζωγράφος ψάχνει  την προσωπική της ελευθερία. Τα έργα της είναι απλά και παραστατικά που άλλοτε αποπνέουν ζωντάνια και αισιοδοξία και άλλοτε σε γυρνάνε πίσω στο χρόνο φέρνοντας μνήμες και μυρωδιές…

Η έκθεση οργανώνεται από τον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων.

Διάρκεια: 23-30 Ιουνίου

Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 10.00-20.00 – Κυριακή 10.00-14.00

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ-Ακαδημίας 50. τηλ.210.3630706 – 3621601

helectra

Share

About these ads
Σχόλια
  1. Ο/Η Λεόντιος Πετμεζάς λέει:

    Κριτική για το SCRIPTORIUM II του Κώστα Ευαγγελάτου που παρουσιάστη
    κε στο Κεντρο Τεχνών του Πάρκου Ελευθερίας.

    Επιχειρώντας ο κριτικός αναλυτής μια αισθητική αναδρομή στα χρόνια δημι ουργίας 2000- 2010,παρατηρεί πως στα έργα του καλλιτέχνη Κώστα Ευαγγελά του, πολλαπλασιάζεται συχνά το υπάρχον υλικό , μεταλλάσσεται αλλά και προε κτίνεται καλλιτεχνικά. Οι καινούργιες συλλήψεις του αποτελούνται από χαρακτη ριστικές ζωγραφικές συνθέσεις μεγάλων κυρίως διαστάσεων, στις οποίες δεσπό ζουν σύμβολα, έννοιες, μορφές, σώματα και γεωμετρικές φόρμες. Στα νέα έργα που συγκροτούν τη συνολική εικαστική κατάθεση Scriptorium εκτίθενται αποδόσεις σε καμβά, χαρτόνι, ξύλο και ύφασμα ενώ πρωταγωνιστούν πρόσωπα και σώματα, επιζωγραφισμένες με παστόζο λάδι κατασκευές (σφαίρες, κανονικές και μη κανο νικές ξύλινες φόρμες) με εννοιολογικά στοιχεία και φρέσκιες συνθέσεις κοσμολο γικού χαρακτήρα, που ο καλλιτέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά.
    Μετά την ομότιτλη έκθεσή του στον ίδιο εκθεσιακό χώρο το 1999, όπου παρου
    σιάστηκαν οι σειρές έργων «Συλλήψεις» Νέα Υόρκη 1984- Αθήνα 1989, «Σωματο γραφίες», Εννοιακά Τοπία» και «Νεφελογραφίες», ο Ευαγγελάτος συνέχισε να εντρυφεί σε αλλά πεδία δράσης και να εκθέτει τα εμπλουτισμένα με νέες τεχνικές και αρχαϊκά μοτίβα έργα του, σε γκαλερί, μουσεία, πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα, καθώς και σε σημαντικά εικαστικά κέντρα του εξωτερικού, ιδιαίτερα στην Γαλλία, με σημαντική απήχηση και αναγνώριση από το κοινό.
    Προέκτινε με διάθεση, ευφρόσυνη και θεραπευτική την απαρχή για την ανίχνευση της σωματογεωγραφίας. Εδωσε στη μορφή τη πρέπουσα πρωτοκαθεδρία μέσα από ένα αέναο συμβολισμό που κάνει αναγνωρίσιμο ενα πλούτο ψυχής. Δρασκελώντας ο δημιουργός χαράξεις αφήνει να κυκλοφορούν στα επιτεύγματα του ολοζώντανες αναστημένες μυθολογικές οντότητες με πληρότητα που σε ωθούν σα θεατή να πελαγίσεις στους κόλπους τους και να γευτείς τη μέθη που επιφυλάσει η συγκεκριμένη όαση. Ενώ συνεπαρμένος απο την υπάρχουσα μαγεία περιπλανιέσαι με σκοπό στο κόσμο της εικόνας που αντικρίζεις. Με δυνάμεις μεταφυσικές ο καλλιτέχνης εισχωρεί στο ρυθμό ενός εσωτερικού χώρου αποκαλύψεων και ανεπαπανάληπτης ποιητικότητας .Προχωρώντας στο υπερώο της μέθεξης η ατέρμονη σχεδιαστική δυνατότητα του προσεγγίζει τη πλαστική έκφρασης που καταλήγει στο πρίσμα της συνεχούς εκ των ένδον ανανέωσης του οράματος. Χάρη στις συντεταγμένες που κινεί με χαρισματικότητα ορίζει ξανά , με καταβολή το σημαίνον που δεν είναι επίκτητο αλλά ενστικτωδώς βιωμένο καθώς οι νοητικές πτυχές του ως πλεύση καθοδηγούν μια πολυδιάστατη και πολυσήμαντη διαδρομή που συσπειρώνει και ενσαρκώνει πολυκύμαντα το ζωγραφικό αρχείο .Πρωτόγνωρα η απογραφή αυτου του σημαντικού σε υφή έρματος χαρακτηρίζει τεκμηρωμένα τα ιδιωματικά περάσματα του από την παρα στατικότητα της αφαίρεσης. Οι μεταλλαγές του ομοιοπαθητικά ευνοούν την άνεση της κινητήριας δύναμης του αφηρημένου που έχει κοινό σημείο αναφοράς την απόλυτη ατμοσφαιρικότητα. Στην υλοποίηση της προοπτικής αγγίζει την υπαρκτή χρυσή τομή ανεξάντλητα και διαχυτικά. Δεν είναι εύκολο να κατατάξεις το Κώστα Ευαγγελάτο σε μια απο τις καθιερωμένες κατηγορίες δημιουργών. Ανανεώνοντας την μακροχρόνια παράδοση απευθύνεται βαθμιαία σε μια αντίληψη που δανείζεται θέματα από ενα πρωτότυπο εικαστικό συνειρμό. Γνωρίζοντας τις σύγχρονες τάσεις αυτοπροσδιορίζεται σε εναν επιπέδο βηματισμού που υπομνη ματίζει και καθορίζει ότι ζωγραφίζει.
    Η αύρα της εκλεπτυσμένης τεχνικής ενυπάρχει ευπρόσδεκτα στην τέχνη του. Το μεγαλείο της στιγμής σε κάθε έργο με διαστάσεις διείσδυσης έντεχνα χαρακτηρί ζει μια ύψιστη απόκλιση που βασίζεται πάλι σε εννοιακά ιδεογράμματα. Μέσα από μια ποικιλία χρωμάτων σημαδεύει μορφές, πόλεις ,τοπία , σωματογραφίες και άλλα θέματα. Κάθε αυτούσιο έργο χωρίς να επισκιάζει την εικόνα δηλώνει την ανά πλαση της φανταστικής πραγματικότητας και την ενσωμάτωση της φυσικής υπό στασης σ΄ ένα περίγραμμα που ξεκινά από την λήψη του σχήματος πρωταρχικά και επεκτείνεται διαχρονικά. Στην πορεία της εξέλιξης το σχέδιο γίνεται εικαστική τοιχογραφία, και μωσαικό από αναρίθμητες εμπνεύσεις. Στις ιδιοφυείς ικανότητες του δημιουργού συνυπάρχουν η αγνότητα της πρόθεσης, η δύναμη της θέλησης, η οξύτητα της σκέψης και η πληρότητα της αμεσότητας που έχουν προνόμιο την αδιά λειπτη χρησιμοποίηση των πρωτοποριακών μέσων που εντείνουν την υπερβατική αξία και την ιδιότητα να μορφοποιεί δυναμικά ιδέες τις οποίες καταγράφει άμεσα και ευθύτατα μετά τη γέννηση τους μέσα στα συμπλέγματα. Προβάλλοντας την δική του άποψη, αναδεικνύει με σιγουριά, τη σαφήνεια και τη λιτότητα επιλέγοντας συνειδητά να εκφράσει ιδεοληψίες που αναφέρονται σε έννοιες που αφορούν το κύκλο των ανησυχιών του, που προκύπτουν από τα ερωτηματικά που αρθρώνει το μυστήριο. Στην σπουδή για την απόδοση της προβληματικής αντιδρώντας συνειδη σιακά ενσαρκώνει και φωτοσκιάσεις περίπλοκες αλλά καθοριστικές νεφελώσεις, σταθερά στοιχεία απέναντι σε μια διαρκή αντιπαράθεση για την επικράτηση της επιβολής .Η μυθοπλασία του έχει σαν αρχή τον εσωτερικό κόσμο των φαντασιώ σεων που διαφαίνονται σαν τοποθετήσεις στις δόσεις του φαντασιακού με αναφο ρές σε μορφώσεις και οράματα που σχετίζονται και κάνουν τη κατάσταση να μετατρέπεται αυτόβουλα. Να περιζώνεται, να περιστρέφεται ,να ενώνεται και να ενατενίζετε. Τα πρόσωπα μαρμαρώνουν και σβήνουν καθώς εξομοιώνονται . Μέσα από τις εκδοχές του σφίζουν από ζωτικότητα και ανάσα κοσμογονίας με χυμώδεις εκχύσεις που διαιωνίζουν ενορχηστρωμένα ζωντανές αισθαντικές δυνά μεις . Φτάνοντας κάποτε στο έπακρο αναδιπλώνει σε θέσεις οπτασίες πλασμένες στο φως και στο χρώμα τονίζοντας τα καίρια σημεία μιας ανατομίας που αποκαλύ πτει οντότητες και δοχεία πνεύματος με έντονα γήινο παράστημα. Εξαϋλώνει τον εναρμονισμό των μαγνητικών πεδίων με τρόπο μεγαλειώδη σαν φύση ανήσυχη και ακατασίγαστη με ανεξάντλητες δυνάμεις ανανέωσης και επανατένισης.
    Ο Κώστας Ευαγγελάτος θέτει τις μαρτυρίες στη δίνη του της δυναμικης χειρονο μίας ,με τεκταινόμενα που κατορθώνουν να εξισορροπούν καταβολές στην κυριο λεξία καταλυτικές και να προσδίδουν ανεξάντλητη ενέργεια .

    Dr.Λεόντιος Πετμεζάς
    Θεωρητικός-Ιστορικός τέχνης

  2. Ο/Η Λεόντιος Πετμεζάς λέει:

    Ο ιστορικός τέχνης ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ στα Δρωμενα Τέχνης και Πολιτισμού ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΕΧΝΗΣ ‘’8 ΔΥΤΙΚΑ’’

    Ο φορέας προβολής και ανάδειξης καλλιτεχνών ART WAY, μετά τη τεράστια επιτυχία των καλοκαιρινών φεστιβαλικών εκδηλώσεων του σε μέρη της Ελλάδας και τη μεγαλειώδη επιτυχημένη έκθεση που εντάχθηκε στα Δρώμενα του Δήμου Αθηναίων διοργανώνει νέα ΠΟΛΥΔΙΆΣΤΑΤΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ – ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ με διακεκριμένους δημιο…υργούς, στον Πολυχώρο Τέχνης ” 8 Δυτικά” (Λεωφόρο Καβάλας 387), από 15-30 Νοεμβρίου 2010.

    Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 19 Νοεμβρίου 2010 με προσέγγιση στα έργα των δημιουργών από τον Ιστορικό τέχνης Λεόντιο Πετμεζά ενώ παράλληλα τις επόμενες μέρες θα διδάξει ιστορία τέχνης με βάση τη συγκεκριμένη έκθεση.

    O Λεόντιος Πετμεζάς που συμβάλει θεωρητικά στη διοργάνωση της έκθεσης και συμμετέχει σ αυτή με δύο βραβευμένα εργα του παρατηρεί πως :‘’ Oι συγκεκριμένες καταθέσεις των καλλιτεχνών , θεματολογικά αναπαράγουν την ατμοσφαιρικότητα της έμπνευσης και αποκαλύπτουν τη κινητικότητα της παλμικότητας απέναντι στην απόδοση της γραφής . Η τεχνική τους προσδίδει στα έργα μια εντυπωσιακή χροιά αντανακλάσεων που η διαπραγμάτευση της από τελεί πομπό και δέκτη μιας προχωρημένης ιδεογραφικής για την εποχή που ζουμε αίσθησης. Μέσα από εικονογραφημένες συνταγές προβάλλουν το σχέδιο , το χρώμα και την εικόνα . Με δεξιοτεχνία κατατάσσουν την απόλυτη τεχνική τους στη φαντασιακή διείσδυση. Προκαλούν άλλωστε για μια στέρεα δομημένη, πρωτότυπη εκφανση που ιστορεί εννοιακούς συνδυασμούς με περισσή χάρη φιλτραρισμένους από αέναο φως.
    Η κατασκευαστική αλήθεια του κάθε δημιουργού συνίσταται σε ιδιότυπα συμπλέγματα με στυλιστικές διαστάσεις που ενέχουν μια ποικιλία υλικών . Περιγράφουν ακόμη συνειρμούς με αβρότητα ενώ ιδιοσημαίνουν μυθικές καταστάσεις μέσα από το θρυλικές διακυμάνσεις που ιχνηλατούν τη περιδιάβαση αλλά και τη παρέμβαση. Με ακατάβλητη γοητεία η φλόγα της τεχνικής τους αποτελεί ειδική περίπτωση για μια ενδότερη ανάλυση και φυσικά για μια ενδοσκοπική μελέτη. Ο θεατής ανακαλύπτει γρήγορα το μεγαλείο της δυναμικότητας στις τυπώσεις αυτές που διαγράφεται και ενσαρκώνεται δικαιώνοντας με διακριτικότητα την πλαστικότητα στις γραμμές.Κάθε καλλιτέχνης αντιμετωπίσει τη φορμαρισμένη υφή προσδίδοντας της μορφική ανάπλαση με ιδεογράμματα απέναντι στο παιχνίδισμα της σκιάς. Με πηγαίο και αξεπέραστο ύφος ολοι τα επιτεύγματα της έκθεσης ευδιάκριτα φανερώνουν εμφανή στοιχεία από διαφορετικές περιόδους που αγγίζουν περισπούδαστα την ουσία της περιβαλοντολογικής υφής και των δεδομένων που αναπαράγονται επεισοδιακά ανοίγοντας διόδους στη διαχρονικότητα . Η ζωτικότητα σαν ιδέα και διαλεκτική σχέση στις παρούσες συλλήψεις εναλλάσσει την αντιδιαστολή του πεπερασμένου μεταλλάσοντας την σε ευρηματική, διαδραστική, μετουσιωμένη και αναλλοίωτη δραστικά σύνθεση ενώ εισάγει στην υπόσταση των έργων το απαιτούμενο οριακό βάρος.’’

    ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ:

    ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ
    ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΘΑΝΟΣ
    ΒΟΛΤΕΡΡΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ
    ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
    ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
    ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΚΗΣ
    ΚΑΡΑΚΟΓΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ
    ΚΑΜΠΡΗ ΕΙΡΗΝΗ
    ΚΙΟΥΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
    ΚΟΕΝ ΝΤΑΝΙΕΛ
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ
    ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
    ΜΑΣΤΩΡΗ ΣΟΦΙΑ
    ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
    ΠΕΤΜΕΖΑΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ
    ΠΕΤΣΙΟΥ ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ
    ΠΙΤΙΚΑ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
    ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ ΡΙΑ
    ΣΑΛΑΧΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
    ΣΑΡΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
    ΣΑΡΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
    ΣΤΑΜΑΤΑΚΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
    ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
    ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
    ΣΤΥΛΙΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
    ΤΖΙΑΡΑ ΝΕΛΛΗ
    ΤΣΙΛΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
    ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΛΙΛΙΑΝ
    ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ

  3. Ο/Η Λεόντιος Πετμεζάς λέει:

    Ο ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕTMEZAΣστο Μορφωτικό κέντρο της Αιγυπτιακής πρεσβείας

    Από τις 30 Σεπτεμβρίου εως τις 8 Οκτωβρίου 2010 διαρκεί η νέα μεγαλειώδης έκθεση με τη συμμετοχή Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών στο χώρο του Μορφωτικού Κέντρου της Αιγυπτιακής Πρεσβείας στην Αθήνα.Την έκθεση θα ανοίξει ο Μορφωτικός Ακόλουθος της Αιγυπτιακής Πρεσβείας κος Τάρεκ Ραντουάν.

    Στην έκθεση παρουσιάζουν τις εμπνευσμένες καταθέσεις τους οι:ATHINA ΚΟΤΣΩΝΗ-ΣΥΝΕΤΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΙΑΖΙΤΖΟΓΛΟΥ, ΣΜΑΡΑΓΔΗ ΔΙΑΛΕΤΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ, ΖΑΚΛΗΝ ΔΕΛΑΣΟΥΛΑ, ΔΩΡΟΘΕΑ ΑΜΕΝΤΑ, ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΑΤΖΗ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΥΡΤΕΛΗ, ΙΩΑΝΝΑ ΛΑΜΠΡΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΝΤΟΥΔΗ, ΗΛΙΑΝΑ ΝΟΕΑ, ΠΟΠΗ ΠΑΠΑΔΑ, ΜΑΡΙΑ ΠΛΑΓΙΑΝΑΚΟΥ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΓΚΑΝΟΥ και ΜΑρια ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ.

    Ο Ιστορικός Τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που θα προσεγγίσει θεωρητικά την έκθεση τη βραδιά των εγκαινείων επισημαίνει:

    »Η εικαστική διαπραγμάτευση στην έκθεση με αναφορά το Μ.Αλέξανδρο και την Αλεξάνδρεια με ποιητική απόδοση και αδεία κατευθύνει και σηματοδοτεί αρμονικά τα ενορατικά τοπία των δημιουργών προς τα αναμενόμενα εκπονημένα των ιδεογραμικών αντανακλάσεων.Η απόλυτη τεχνοτροπία τους συγκινεί.
    Πρόκειται για μια στέρεα δομημένη, πρωτότυπη εικόνα που παρέχουν με συλλήψεις που ιστορούν συνδυασμούς με περισσή χάρη φιλτραρισμένους από αέναο φως. Κινούμενοι σύμφωνα με διαφορετικές τάσεις στις εικαστικές καταθέσεις μέσα από καθαρά εννοιακά συμπλέγματα ονοματογραφουν και υπερασπίζονται με διακριτικότητα και ευφρόσυνη συνέπεια την αποτύπωση του φυσικού δρώμενου. Οι συμβολικές απεικονίσεις τους στη σύγχρονη ζωγραφική αποτελούν ένα καινούργιο μοτίβο. Στη περίπτωση αυτή ο θεατής αντιμετωπίζει την δραστηριότητα του σχεδίου που με αισθαντικότητα απαράμιλλη απορρέει σαν διάθεση για απόψεις και θέματα που τον αγγίζουν. Οι σωματογραφίες και οι νεφελογραφίες λειτουργούν ως σύνδεσμος του ανθρώπου με το εξωτερικό περιβάλλον. Ο ευαίσθητος τομέας της εντρύφυσης διακατέχεται από μια άριστη γνώση και άποψη για την εικαστική γραφή που αναντίρρητα παρουσιάζει πρωτογενείς αποκαλυπτικές παρεμβάσεις, με ακρίβεια. Παράλληλα κάθε δημιουργός προβάλει με εξασκημένη χειρονομία ότι γνωρίζει πρώτιστα από τους τόνους διαφοροποίησης ,από τη ρευστότητα του υλικού και από την απορρόφηση των πόρων της επιφάνειας που πραγματεύεται. Το περιεχόμενο και ο τρόπος διεξαγωγής στη τέχνη τους αποτελείτε από εκλεκτιστικές παραμέτρους και ενιαίες κατηγοριοποιήσεις .Επιλέγοντας την εκφραστικότητα κινητοποιούν την αισθητηριακή νόηση σηματοδοτώντας ισοδύναμα τις τυπώσεις. Διαθέτοντας οξύτατη παρατηρητικότητα συνδιασμένη με ενσυνείδητη ευαισθησία επιλέγουν να εικονοποιούν τις μεταιχμιακές διαστάσεις ενός μαγικού ρεαλισμού.»

  4. Ο/Η Λεόντιος Πετμεζάς λέει:

    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς στο Διεθνές Φεστιβάλ Εικαστικών του Αιγαίου της Ανδρου.

    To Διεθνές Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών που διοργανώνει κάθε χρόνο ο πολιτι στικός σύλλογος ‘’ΤΟ ΣΚΟΥΜΠΙ’’ παρουσιάζει και φέτος στη νησιωτική Ελλά δα τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2010 δύο κύριες εκθέσεις εικαστικών και αγι ογραφίας με καταθέσεις διακεκριμένων Ελλήνων Ελλήνων και Διεθνών δημιουρ γών παράλληλα με εκθέσεις φωτογραφίας, παιδικής ζωγραφικής, μαγειρικής, λαο γραφίας στο χώρο τέχνης του Γυμνασίου στο Γαύριο της Ανδρου.
    Συνεχίζοντας το σημαντικό πολύχρονο ταξίδι του στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας και του εξωτερικού το ‘’ΣΚΟΥΜΠΙ’’ διανύει τα τελευταία χρόνια εν διαφέρουσες διαδρομές που χάραξαν το πλέον σύγχρονο και μοναδικό τρόπο επι κοινωνίας με το φιλότεχνο ευρύ κoινό .
    Στις διαδοχικές σπονδυλωτές εκθέσεις εκτίθενται αποκλειστικά αυθεντικά έργα τέχνης και οι εκθέσεις του προβάλλονται σε sites,blogs στο ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ .Σύμφωνα με τις πρόσφατες αναφορές οι εκθέσεις του θεωρούντε εφάμμιλες με τις εκθέσεις των ιδρυμάτων Γουλανδρη και Κυδωνιέως.
    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που μαζί με τη πρόεδρο του ΣΚΟΥΜΠΙ Ειρήνη Μαμάη διοργανώνουν το Φεστιβάλ επισημαίνει πως :’’H οσμωτική μέθεξη που δημιουργεί ως εικαστικός θεσμός το Φεστιβάλ προέρχεται από την εξέλιξη των θέσεων στην δημιουργία που τολμούν οι εξαίρετοι καλλιτέχνες που συμμετέ χουν . Στις εκθέσεις συνυπάρχουν πολλές μορφές απόδοσης :ζωγραφική, γλυ πτική, υαλογλυπτική, ξυλογλυπτική, ψηφιδωτά, φωτογραφία, κολάζ, αγιογραφία και συνθ σεις που αξιοποιούν τομές ενδυναμώνοντας την αισθαντικότητα της προοπτικής . Οι συλλήψεις συνειδητοποιούν το θεατή παρέχοντας τη γνώση της απτότητας και τη σχετικότητα στην υφή κάθε ματιέρας. Σε κάθε έκθεση οι δημιουργοί συμμετέχουν με διαφορετικά έργα τους ενώ ανανεώνονται οι συμμετοχές που πάντα επιλέγοντε από επιτροπή κορυφαίων ιστορικών τέχνης και πνευματικών ανθρώπων. Οι πρωτότυποι ρυθμοί του Φεστιβάλ για την Ελλάδα εχουν σταθεί παράδειγμα και έναυσμα για τη δημιουργία παρόμοιων εκθέσεων και αποτελούν σχολή προσέγγισης και προβολής του σύγχρονου δημιουργού. Ετερόκλητες ομοιογένειες δημιουργούνται από τη σύζευξη των καλλιτεχνών και στη παρούσα εικαστική κατάθεση.
    Η ενότητα των έργων τους προέρχεται από το συνδυασμό της εννοιακής συνει δησιακής συγκυρίας με το ρεαλιστικό στοιχείο που επιδιώκουν οι συγκεκριμένοι δημιουργοί. Μέσα από νεωτεριστικές και πρωτότυπες προσεγγίσεις δένουν ευπρόσδεκτα ενδόμυχες ψυχικές καταστάσεις σε γραμμικές ματιέρες με αλλοτε αφαιρετικές εικόνες και άλλοτε από τυπώνοντας μια άλλη πλευρά της πραγματικότητας. Μεταφέρουν μια μνημονική διάθεση με αποσπασματικό κλοιό από ονοματογραφικές σωματογραφίες, έντεχνες συλλήψεις, εκλεκτιστικά ιδεογράμματα και ιδιότυπα νεφελώματα. Η πλήρης όσμωση των δυνάμεων προκαλείτε ευθύβολα από ένα δρώμενο ανεπανάληπτης ευκρίνειας που οδηγεί το θεατή στα μονοπάτια της εικαστικής μέθεξης.’’
    Οι αγιογράφοι που συμμετέχουν στην έκθεση αγιογραφίας στο Ναό της Αγ.Σοφίας στο Ανω Γαύριο είναι οι:Μ.Κοττά, Ι.Ντούρου, Ε.Τεντόμα, Αφροδίτη Πατίκα, Κ. Μπόκος, Γ.Φυτίλης, Καίτη Μωραίτη, Β.Μαντέλου, Ε.Τούντα, Ζηνοβία Μπίμπα, Μ. Ναντιρασβίλ .
    Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο χώρο τέχνης του Γυμνασίου στο Γαύριο είναι oι:Στέλλα Κοντοτσίτα,Γκέρτα Καζάκου,Ειρήνη Μαμάη,Ζε ράρ Μενίγκου, Π.Μωραίτης,Βασιλική Μαντέλου,Ερρίκος Μαμαλάκης,Καλιόπη Μαυρογόννατου, Καίτη Μωραίτη,Ισιδώρα Ντούρου,Στέλλα Πέτροβα,Πέτια Δημή τροβα,Τζέκος Παύλοφσκι,Μαρία Παππά ,Ειρήνη Πέννα,Δήμος Πατρίδης, Πέτρος Παπαποστόλου, Ιωάννης Παράσχος,Γιούλη Ράνιου,Εφη Ρουσογιαννάκη,Δώρα Σκουτέρη,Ελένη Αρματά,Μαρία Σιδέρη,Μαριολή Υψηλάντη,Διαμαντής Τσί τουρας,Κωνσταντίνος Φωκάς,Χοτ Λάινε ,Δημήτρης Φακίς,Β.Μαντέλου,Μελίνα Αποστολίδου,Χριστίνα Αγγέλα,Υβόνη Αγιούπ,Αντώνης Απέργης,Μαρία Βουμ- βουλάκη,Ηλίας Γιαννούλης,Δανάη Γραμμένου, Κωνσταντίνος Γεωργαλίδης,Ελενα Γιέλσιν,Γ.Γεωργακόπουλος.
    Οι έκθεσεις είναι ανοικτές καθημερινά τις ώρες λειτουργίας των χώρων.
    Οι εκδηλώσεις του φεστιβάλ θα ολοκληρωθούν με τη παρουσίαση στις 17 Σεπτε μβρίου στο Ναό της Αγ.Σοφίας.

  5. Ο/Η Λεοντιος Πετμεζάς λέει:

    KΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΙΑ ΣΤΟ ΛΕΟΝΤΙΟ ΠΕΤΜΕΖΑ.

    ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΠΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΚΑΤΙΑ ΒΕΛΩΝΙΑ-ΔΑΡΔΑΝΟ

    Kυκλοφορεί το νέο βιβλίο του ιστορικού τέχνης Λεόντιου Πετμεζά ’’Γιάννης Κουτσοχέρας,ο ηθοπλάστης διανοούμενος της πολιτικής συνεί δησης’’

    Kυκλοφορεί από τις εκδόσεις του Διεθνούς Ιδρύματος ‘’Γ.Κουτσοχέρα-Λ.Στρέφη του 2010 νέο βιβλίο του ιστορικού τέχνης Λεόντιου Πετμεζά το εκτο κατά σειρά’’Γιάννης Κουτσοχέρας,ο ηθοπλάστης διανοούμενος της πολιτικής συνείδησης’’.
    Διαβάζοντας ο αναγνώστης το νέο βιβλίο του Λεόντιου Πετμεζά γρήγο ρα αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για ενα ακόμη ενδιαφέρον πονήμα του γνωστού συγγραφέα που εδώ η απόλυτη γραφή του αποτελεί μια ανατο μία στην ανθρώπινη διάσταση του σημαντικού Ελληνα πολιτικού και διανοούμενου Γιάννη Κουτσοχέρα. Ο δοκιμιογράφος με μια μαγεία στην απόδοση των καταστάσεων αφήνει να ευδοκιμεί και να πολλαπλα σιάζεται κάθε τι που υιοθετεί ανθρώπινα οράματα και εκθέτει στάσεις ζωής που θα μπορούσαν να συμβούν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, θέτοντας την ελπίδα ως βάση για τη πορεία προς κάτι το νέο. Η γραφή του Λεόντιου Πετμεζά κινείται, εισχωρεί, φωτίζει και αναλύει με αρμο νικό τρόπο μια σχετική αυτονομία που διαχέεται από ένα πέπλο αισιοδο ξίας ευρισκόμενο σε ένα κλίμα ανοίγματος και διόδου στο χώρο της ανθρώπινης ψυχής. Χωρίς επιτηδευμένους συμβολισμούς και δραματο ποιήσεις ο συγγραφέας με γόνιμη φαντασία ντύνει τις οριστικές ώρες του ποιητή με την κατάκτηση της ουσίας, με άψογα μορφικά μοτίβα και με τη συνείδηση που φτάνει κάποτε στη λύτρωση. Το πολιτικό στοιχείο διάχυτο στο βιβλίο με επιγραμματικότητα και γλαφυρότητα στις σελίδες του φιλοτεχνείτε πιστά σε όλες τις εκφάνσεις . Στη διάρκεια των κεφα λαίων του δοκιμίου τα νοήματα αντιπροσωπεύουν πράξεις του συγκεκρι μένου ανθρώπου που υπήρξε διαφορετικός και αποκαλυπτικός τόσο ως ποιητής αλλά και από τη δράση του στο Ελληνικό κοινοβούλιο. Ο ποιη τής ήταν ενας μειλίχιος άνθρωπος και παράλληλα ένας καυστικός ρήτο ρας ,ένας Νέστορας της πολιτικής που η παρουσία του σημάδεψε τη νεώ τερη και σύγχρονη πολιτική ιστορία της Ελλάδας.Ο λόγος του συχνά έφτανε το μαχαίρι στο κόκκαλο και συμμετέχει σε οτι απασχολούσε τον Ελληνικό λαό. Μελετώντας το βιβλίο ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται τον υπάρχοντα ανθρωποκεντρισμό του κοινωνικού χαρακτήρα του ποιητή που συμπάσχει με τις ανθρώπινες έννοιες και αναδεικνύει μέσα από τη διαπραγμάτευση του τα υπέρτατα αγαθά.

  6. Ο/Η Λεοντιος Πετμεζάς λέει:

    Kυκλοφορεί το νέο βιβλίο του ιστορικού τέχνης Λεόντιου Πετμεζά
    ’’Γιάννης Κουτσοχέρας, ο ηθοπλάστης διανοούμενος της πολιτικής συνείδησης’’

    Δεκα εξι χρόνια από το θάνατο του σημαντικού νομικού πολιτικού και ποι ητή Γιάννη Κουτσοχέρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις του Διεθνούς Ιδρύμα τος ‘’Γ.Κουτσοχέρα-Λ.Στρέφη ‘’του 2010 το νέο βιβλίο-δοκίμιο του ιστορι κού τέχνης Λεόντιου Πετμεζά με τίτλο’’Γιάννης Κουτσοχέρας, ο ηθοπλά στης διανοούμενος της πολιτικής συνείδησης’’. Στις ενότητες του παρεπιδη μούν με αιρετικό τρόπο ο χώρος της ψυχικής μυστικότητας του ποιητή με το κo σμοαισθησιακό πολιτικό σασπένς που εισάγει τους αναγνώστες σε μια ποίηση αποκάλυψης των αισθήσεων. Ο συγγραφέας αγγίζοντας το παλμό του σύγχρονου σημερινού ανθρώπου με διαλεκτικό όμως λυρισμό αναδημιουργίας εμβαθύνει με λογοτεχνική αδεία στις καταστάσεις της ζωής και της εμπειρίας του πνευματικού ανθρώπου που περιγράφει με ψυχολογική ετοιμότητα και συνειρμική εγρήγορση ενώ κρατά ζωντανό το ενδιαφέρον σε όλες τις σελίδες με μια αμείωτη τακτική που συνεχώς ανανεώνεται μέσα από τις συνθήκες. Χαρακτηριστικό είναι πως στις περιγραφές του βιβλίου συνυπάρχουν πρόσωπα της νεώτερης ιστορίας της Ελλάδας, φυσιογνωμίες από το πολιτικό, το κοινωνικό και το πνευματικό γίγνεσθαι της χώρας που βλέπουμε και σε σπάνιο φωτογραφικό υλικό. Για παράδειγμα τρείς γενιές πολιτικών ο Γεώργιος Παπανδρέου ,ο Ανδρέας Παπανδρέου και ο σημερινός Πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου. Ο συγγραφέας μέσα από τη σύμπραξη και τη συνύπαρξη προσεγγίσει προσωπικά τη σύζευξη της ψυχοσύνθεσης που αναλύει. Το απρόβλεπτο και το απρόσμενο στοιχείο που επιφυλάσσει ενισχύουν την βαρύτητα των προθέσεων του που ενυπάρχει και ανατέλλει ως αρετή έμπνευσης στις παραστασιακές εικόνες .Σκιαγραφώντας το ποιητή, το νομικό και το πολιτικό Γ.Κουτσοχέρα ο Λεόντιος Πετμεζάς αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές από τις ανθρώπινες ώρες του υιοθετώντας εκρήξεις και τόνους βλέψης που σμιλεύουν την υπαρξιακή συνείδηση ωθώντας την να με ταλλαχτεί σε υπαρξιακή αγωνία. Με διάφανη χαρισματικότητα ενσωματώνει στο πεζό λόγο του τη κυριαρχία της σύνδεσης με την υπάρχουσα τρέχουσα καθημερινότητα αφομοιώνοντας έντεχνα κάθε αλληλουχία. Eμφορούμενος από ενα συνειρμό δυνάμεων παραπέμπει συχνά σε υπερβατικές συλλήψεις με σημαντικές οράσεις και σε ενα βαθυστόχαστο κραδασμό που συνδυάζει παρορμήσεις της διάθεσης .Τα σχέδια του βιβλίου φιλοτέχνησε η Αλεξάντρα Παλιούρα.

  7. Ο/Η Λεόντιος Πετμεζάς λέει:

    Οι τρείς εμπνευσμένοι δημιουργοί κινούντε ανάμεσα στο σχέδιο και στο χρώμα. Με δεξιοτεχνία κατατάσσουν στη γραφή τους τη γνώριση του φαντασιακού. Η Αναστασία Γκλαβά προσδίδει μια στέρεα δομημένη, πρω τότυπη, νεωτεριστική και μεταμοντέρνα εικόνα που ιστορεί συνδυασμούς με περισσή χάρη φιλτραρισμένους από αέναο φως. Η κατασκευαστική αλήθεια του Γρηγόρη Σαρακηνού συνίσταται σε στιλιστικές διαστάσεις που αποδίδουν μια ποικιλία υλικών με εφευρετικότητα. Ο Τάσος Παπαδόγκωνας περιγράφει συνειρμούς με αβρότητα και ιδιοσημαίνει το μύθο μέσα από το θρύλο που ιχνηλατεί τη περιδιάβαση και τη παρέμβαση. Με ακατάβλητη γοητεία και οι τρείς αποτελουν μια περίπτωση για ενδότερη ανάλυση και ενδοσκοπική μελέτη. Ωστόσο το μεγαλείο της δυναμικότητας στις αποτυπώσεις τους διαγράφεται και ενσαρκώνεται δικαιώνοντας με διακριτικότητα την πλαστικότητα στις γραμμές . Αντιμετωπίζουν με διακριτικότητα την απαλότητα στη φορμαρισμένη υφή προσδίδοντας μορφική ανάπλαση. Εκείνο που γεννά εντυπώσεις και ερω τήματα είναι το παιχνίδισμα που δημιουργούν μεταξύ του φωτός και της σκιάς. Οι θαυματουργοί καρποί που αποκομίζουν είναι αποτέλεσμα του τέλειου συνδυασμού ενός πηγαίου και αξεπέραστου ύφους. Αγγίζοντας περισπούδαστα την ουσία όσων τους περιβάλλουν αντιλαμβάνονται τα δεδομένα που αναπαράγονται επεισοδιακά ανοίγοντας διόδους στη διαχρονικότητα που απαιτεί το ανεπανάληπτο. Η ζωτικότητα σαν ιδέα και διαλεκτική σχέση στις συλλήψεις τους εναλλάσσει την αντιδιαστολή του πεπερασμένου .

    ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ
    Dr Θεωρητικός-Ιστορικός Τέχνης

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s