Απεχθάνεται τον θόρυβο. Θεωρεί ότι η κρίση είναι κυρίως ηθική. Ο πρώην τραγουδιστής των Ξύλινων Σπαθιών επιστρέφει μ΄ έναν καινούργιο allegro δίσκο, γραμμένο για να ακούγεται στο ραδιόφωνο.

Έπειτα από ένα τέταρτο του αιώνα ενασχόληση με τη μουσική, ίσως αποζητάς πολύ περισσότερο, σε σχέση με το ξεκίνημα, την ησυχία σου.    «Εμένα το ησυχαστήριό μου είναι η Χαλκιδική. Εδώ και πολύ καιρό. Και τα πιο πολλά μέρη έτσι τα αντιμετωπίζω. Ο θόρυβος και η… ανησυχία δεν είναι για μένα ». Ο ρόκερ (στιχουργός, μουσικός, συνθέτης και τραγουδιστής) Παύλος Παυλίδης, μπορεί ενίοτε να προκαλεί… φασαρία με τα τραγούδια του αλλά στις διακοπές του θέλει την ηρεμία του και να περνά απαρατήρητος, θα προσθέταμε εμείς. Τώρα πώς μπορεί να περνά απαρατήρητος ένας δημιουργός που άρχισε τη διαδρομή του Με Τα Μωρά στη Φωτιά, συνέχισε ως leader των Ξύλινων Σπαθιών για να ακολουθήσει η σόλο πορεία του και η συνύπαρξή του με τους Β- Μovies;

Τελευταία του δουλειά, το άλμπουμ «Αυτό το πλοίο που όλο φτάνει».

Πού φθάνει; Στη φωτεινή πλευρά της ζωής. «Έχω βαρεθεί όλα αυτά τα χρόνια να βλέπω τον έναν να δείχνει τον άλλον με το δάκτυλο. Τι θέλω να πω; Μιλάμε όλη για την κρίση. Την οικονομική που είναι πρωτίστως ηθική. Απλώς στην οικονομία καταλήγει. Για παράδειγμα έχει δημιουργηθεί όλος αυτός ο πανικός με την περικοπή των συντάξεων. Και όμως πολλοί από αυτούς που διαμαρτύρονται σήμερα επειδή τους κόβουν τις συντάξεις είναι εκείνοι που όλα αυτά τα χρόνια έχουν στηρίξει το εν λόγω σύστημα. Όταν μια κοινωνία βολεύεται είναι σίγουρο ότι την ενοχλεί πολύ όταν ξεβολεύεται. Από την άλλη πλευρά, έτσι όπως εγώ αντιλαμβάνομαι την κατάσταση, θεωρώ ότι η κρίση ήταν προγραμματισμένη από κάποιους για να “ανακατευτούν” οι εργασιακές σχέσεις και όχι μόνο. Όλα είναι στημένα και φυσικά αυτοί που τα έχουν στήσει όλα βρίσκονται στην πλέον πλεονεκτική θέση. Είναι κρίση σε εισαγωγικά. Η παγκόσμια κοινωνία χρειάζεται σε τακτά χρονικά ένα μπαμ. Και η βόμβα αυτή εκρήγνυται με ωρολογιακή ακρίβεια ».


Ο ίδιος, τις βόμβες τις κρατάει για τα τραγούδια και τη μουσική του. Προσηλωμένος στη δουλειά του, θεωρεί ότι ένας δημιουργός δεν οφείλει να πει τίποτε. Ή για να ακριβολογούμε ό,τι είναι να «πει το λέει μέσα από τη δουλειά του. Και εν προ κειμένω από τη μουσική. Κανείς δεν γράφει ένα τραγούδι επειδή το οφείλει. Ο τρόπος που το κάνει εκφράζει τον δημιουργό. Ο μηχανισμός είναι αυτός που μας καθορίζει. Η κατασκευή,η μαστοριά που έχει ένα κομμάτι είναι και το μήνυμα που έχει. Η μουσική είναι άλλωστε σαν ένα όχημα. Μπαίνεις μέσα, πηγαίνεις βόλτα εφόσον έχουν καταργηθεί πολλοί νόμοι της Μηχανικής για να γίνει η βόλτα αυτή ».

Το μήνυμα του Παύλου Παυλίδη και των ΒΜovies, του συγκροτήματος που τον συνοδεύει στη δισκογραφία και τα live, το έχουν λάβει χιλιάδες δέκτες. Και δείχνει ότι τους αρέσει. «Η σχέση μου με το κοινό βρίσκεται πλέον στο καλύτερο δυνατόν σημείο. Γουστάρουμε πολύ όταν συναντιόμαστε όλοι στις συναυλίες. Στην αρχή, στη σόλο διαδρομή εννοώ, ήταν πολύ επιφυλακτικοί σε σχέση με το τι θα δουν και το τι θα ακούσουν. Ολα όμως πήραν τον δρόμο τους. Οι θεατές μας ξέρουν πολύ καλά. Νομίζω ότι όλα αυτά τα χρόνια με έχουν και τους έχω… εκπαιδεύσει. Παλαιότερα υπήρχε ένα μέρος του κοινού που ερχόταν για εκτόνωση. Σήμερα δεν υπάρχει στις συναυλίες μου το…ποδοσφαιρικό κλίμα ».

Ο Παύλος Παυλίδης, στη δουλειά του, τουλάχιστον, είναι από τους εσωστρεφείς δημιουργούς. Το εφετινό «Πλοίο» του είναι διαφορετικό.       «Θα το έλεγα πιο αλέγρο, πιο ματζόρε. Σε σχέση με το παρελθόν. Για να γίνει όμως αυτό υπάρχει μια μικρή… ιστορία. Το προηγούμενο καλοκαίρι ήμουν σε ένα μέρος που δεν είχε καθόλου ρεύμα (Σ.σ.: αυτό θα πει ηρεμία και να περνάς απαρατήρητος) και άκουγα πολύ ραδιόφωνο. Κυρίως Γ΄ Πρόγραμμα που δεν είχε μάλιστα διαφημίσεις για να μην με ενοχλεί. Και τότε αντιλήφθηκα ότι πρέπει να κάνω ένα άλμπουμ για το… ραδιόφωνο. Κάτι που μερικά χρόνια πριν και να το σκεφτόμουν μόνο θα ήταν αμαρτία. Ήθελα να κάνω έναν δίσκο που να ακούγεται στο ραδιόφωνο ». Και τον έκανε…


Ο Παύλος Παυλίδης είναι από τους πλέον ειδικούς που μπορούν να απαντήσουν στην ερώτηση, αν υπάρχει ελληνική ροκ σκηνή. «Είναι τόσο μικρή η γειτονιά, όταν τα καλά νέα μαθαίνονται. Σίγουρα υπάρχει ελληνικό ροκ κοινό».

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.Τα βιντεοκλίπ των τραγουδιών του «Οταν πεθαίνει γύρω κάθε ομορφιά»,«Μoxa»,«Αερικό»,«Αφού λοιπόν ξεχάστηκα» έχουν συνολικά 237.210 θεάσεις.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΙΝΤΣΑΣ

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

helectra

Share

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s